Kærlighed ved første blik

I dag, for helt nøjagtigt et år siden, mødte jeg mit livs udkårne i Odense. Vi havde aftalt en date, en mørk decembereftermiddag, regnfuld, blæsende og kold, som december også kan være.

Jeg stod af bussen, med bankende hjerte, fuld af forventning om mødet med den her mand, som jeg vidste i mit hjerte ville blive ham, jeg skulle dele resten af mit liv med. Ja ja ja, tænker du nok. Men det var sådan, jeg følte. Det var sådan jeg vidste, det ville blive. Uden tvivl i mit hjerte, og så helt enormt forelsket som jeg aldrig har været i hele mit nu 42 årige liv. Det var lige så jeg rystede… ;o)

Der stod han. Under en stor, sort paraply, med sin gamle militærjakke på. Han smilede til mig, hans varme, lyseblå øjnene mødte mine, og jeg gav ham et stort knus. Vi snakkede med hinanden, vore øjne veg ikke eet sekund fra hinandens, og sådan gik vi, hånd i hånd, over til en lokal kaffebar, og drak kaffe, snakkede, snakkede, smilede, grinede, og frem for alt, så og så hinanden ind i øjnene. Sådan fortsatte resten af aftenen, med mad, snak, en fødselsdagsgave, og mange, mange kys ….

Som I, der kender mig, ved, så var det mit livs Martin, jeg mødte den aften. Vi er hinandens, han og jeg, det vidste vi begge 2 allerede inden vi mødtes… og mødet bekræftede det, vi begge 2 vidste i vore hjerter. At kærligheden – den ægte af slagsen, den havde vi nu fundet i hinanden…

Vi bor nu sammen, er blevet forlovede, og skal giftes engang til sommer næste år. Livet har ændret sig radikalt for os begge 2, og det er kun til det bedre, det mærker vi begge på daglig basis.

Med Paulus’ ord om kærligheden slutter jeg så dette indlæg. For smukkere kan det ikke siges.

Kærligheden er tålmodig, kærligheden er mild. Den misunder ikke, kærligheden praler ikke, bilder sig ikke noget ind. Den gør intet usømmeligt, søger ikke sit eget, hidser sig ikke op, bærer ikke nag.

Den finder ikke sin glæde i uretten, men glæder sig ved sandheden. Den tåler alt, tror alt, håber alt og udholder alt.

Skriv et svar

