Underretningen, der blev væk !!

 

I forhold til sociallovgivningen kunne man i “gamle dage”, det vil sige, da den gamle bistandslov eksisterede, foretage en underretning på både børn, unge og voksne.. Jeg mener det var §§ 18-20 stykker…

Det kan man åbenbart ikke mere! Nu gælder underretningsreglerne i lov om social service kun for børn og unge… For de nysgerrige er det § 154.

Således mente lederen af voksen/handicapafdelingen i Assens Kommune, og i øvrigt forholdt man sig så til underretningen på min søns problem med at ville skære i sig selv, deprimeret, stresset, etc. SOM EN KLAGE OVER PERSONALET…….. !!!!!!!!!!

Alt vel i den sammenhæng. Vi tager hjertens gerne en klagesag over deres faglige inkompetance og ansvarsforflygtigelse. Der er masser af eksempler, som lederen bliver præsenteret for. Senere.

Man henholder sig så til lovens bogstav om en “eventuel justering” af min søns handleplan, hvor jeg som mor kan blive inddraget, hvis min søn skulle ønske og acceptere det….

Så har vi lige været en tur ved håndvasken……. !

PS : Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre forældre, som har handicappede børn/unge/voksne i Assens Kommune. I kan skrive til mig på voluptissima@hotmail.com, som også er min msn adresse.

Vi må kunne gøre noget ved det her…!

 

2 thoughts on “Underretningen, der blev væk !!

  1. Ansvarsforflygtigelsen er forrygende! Jeg skal af gode grunde ikke kunne sige, om Assens kommune er specielt stygge i den retning – jeg kunne håbe det.

    Det går for vidt, når en ung mands selvskadende adfærd skal indarbejdes – evt. – i en “handleplan”. Der skal ikke laves “handleplaner” – der skal handles, og det kan kun gå for langsomt.

    Jeg nægter at tro på, at lovgivningen er blevet så ringe, at den helt har frataget os muligheden for at tage et aktivt medansvar for andre mennesker. Til sammenligning kontaktede jeg faktisk såvel de sociale myndigheder som den lokale psykiatri sidste år, da en syg kvinde for anden gang havde stjålet min kat – det blev der faktisk reageret på. Så det handler vist mere om, hvorvidt viljen er til stede end om paragraffer. Desværre.

    Bare æd dem, Ann-Charlotte :-)!

Skriv et svar

