Med loven i hånden !

Med loven i hånden kan man komme langt. Man kan også lade være med at komme afsted overhovedet. Såmænd.

Det skal dog ikke stoppe mig fra at kæmpe som en gal løveinde for min søns velfærd. Han har krav på hjælp, støtte og et anstændigt liv, selvom hans hjemkommune ikke vil handle på hans problemer. De har så bare gjort regning uden vært. De har glemt hans furie af en mor !

Et lille udpluk fra klagebrevet, jeg sendte til den gode lederdame i Voksen-Handicapafdelingen.

“Assens Kommune har valgt at anskue min søns psykiske problemer som en klage over personalet i bofællesskabet, hvilket jeg er meget uforstående overfor.

Jeg anser det som ansvarsforflygtigelse ikke at ville tage sig af de problemer, jeg klart skitserer min søn slås med, og jeg kan kun på det kraftigste henstille Assens Kommune til at varetage den lovmæssige forpligtelse overfor min handicappede søn, som henhører under SKAL bestemmelserne i Lov om Social Service. Det burde ikke være nødvendigt at gøre lederen af voksen/handicap opmærksom på dette.

Den pædagogiske “laissez-faire” vinkel,  som det åbenbart lader til, personalet i bofællesskabet arbejder ud fra, efterlader min søn til ensomhed, selvforvaltning og derfor omsorgssvigtet af systemet. Ud fra en dybt fejlagtig antagelse om, at disse handicappede beboerne selv skal tage initiativ og ansvar for de ting, de vil, fordi det er deres eget hjem, undlader det pædagogiske personale at tage initiativ og ansvar for en gruppe mennesker, som grundet deres handicap bor i netop sådan et beskyttet miljø for at få den hjælp til det, de alle, uden undtagelse, har papir på, de ikke magter.  

Så med loven i hånden omsorgssvigter Assens Kommune sine handicappede medborgere..

Skriv et svar

