Møde med systemet

Den 7. juli 2008 skal vi til møde med kommunen angående handleplan for min søn. Vi har nu bedt om aktindsigt, så vi kan se, hvad der er af papirer etc. i det kommunale system. Især glæder jeg mig til at læse, hvad man tænker om min søns muligheder, fremtid etc., samt hvordan man anskuer hans vanskeligheder. Det er ikke mindst vigtigt i det fremtidige arbejde for hans ve og vel, som han ikke har haft meget hjælp til siden han flyttede ind sidste år i oktober.

Der er for mig at se ingen tvivl om, at mødet skal drejer sig om handleplanen. De kritikpunkter, vi som pårørende har i forhold til bofællesskabet og personalet der mener jeg har relevans i et selvstændigt møde, det hører ikke hjemme i et møde om handleplanen for min søn.

Det er min holding, at skulle diverse dokumenter ikke være fremkommet inden det fastsatte møde den 7. juli, så vil vi bede om at udsætte mødet indtil vi har fået papirerne.

Nu tror jeg, det er tiden, jeg kontakter LEV …. igen.

 

Gud, giv mig sindsro

til at accepetere de ting, jeg ikke kan ændre

Mod til ændre de ting, jeg kan

Og visdom til at se forskellen…

 

 

 

2 thoughts on “Møde med systemet

  1. Ja, selvfølgelig skal I have en rimelig chance for at læse sagens akter igennem inden mødet – ellers bliver det et møde for mødets skyld. Det ved jeg godt, “systemet” elsker – så har det lissom “gjort sit” – men det kan I jo ikke bruge til noget konstruktivt.

    Jeg synes virkelig snart, vi trænger gevaldigt til en ombudsmand på det sociale område. Der skaltes og valtes som aldrig før – helt uden tanke for, at det faktisk er mennesker, det handler om.

  2. Ja, det er efterhånden en ret skræmmende oplevelse at være “afhængig” af systemet. Ikke kun som handicappet, men også som pårørende.. For ikke at tale om kontanthjælpsmodtagere, sygedagpengemodtagere etc…

    En ombudsmand på dette område .. godt det ikke er mig, der skal sidde på den Uriaspost..

Skriv et svar

