Middelalderfestival 2008

Så er der igen dømt middelalderfestival i Horsens. (heroppe siger de “mi’jel’aller” ) Vi glæder os over et meget fint og righoldigt program med intro af vores allesammens borgmester Jan, som til lejligheden er iført behørig middelalderbeklædning.

Vi har ikke selv middelalderkluns at tage på, men har da en ide om, at der næste år i alt fald er en kappeting til herren i huset og en kjoleting til fruen at iføre sig og svanse rundt i midtbyen i.

Det er et inferno af boder, underholdning, mennesker, lugte, teater, mad, ja, alt hvad et middelalderhjerte kan begære. Det er en kæmpe oplevelse. Trods al den stress, jeg har i krop og sjæl lige pt., så glæder jeg mig til at suge lidt til mig og bare slendre rundt midt i alt det her .. det er virkelig bare så hyggeligt.

For interesserede kan man se både program for de enkelte dage og henvisning til de forskellige arrangementer, som foruden boderne kører fra kl. 10.00 om formiddagen og frem til midnat begge dage. En dame, hvis side jeg med jævne mellemrum læser,  har sammen med sin mand en bod på markedspladsen bag rådhuset. Hende glæder jeg mig til at besøge .. hun laver nogle utrolig dejlige smykker …

Vi glæder os.. vejret er godt … stressen er der, men jeg vil gerne nyde dagene uanset hvad …

May The Lord Be With You – One And All !

Skriv et svar

