Das Unbewuste ..

engel2020med20krystal20kugelDet ubevidste, eller det ukendte, som det ofte viser sig at være, det er noget, der vikelig kan undre mig. Dyb undren slår ind over mig, når jeg opdager sider af mig selv, som jeg troede, jeg havde styr på, og som pludselig slår en ordenligt salto eller baglæns flik-flak, for nu at blive i sports-genren, men ikke desto mindre så må jeg undres.

Gamle, fastlåste mønstre er vejen til dybere kendskab til selvet. Til kernen af mig, til det, jeg ved, jeg indeholder dybt i mig selv. Inderste tanker og følelser, som de præsenterer sig for mig, som i et spejl ser jeg. Ikke altid klart, men jeg ser.

Det skæmmer mig, ind i mellem. Min egen reaktion på gamle mønstre, mine egne skyggesider, som jeg kun langsomt løfter sløret for, og da ikke altid lige gerne, må jeg indrømme. Vi er jo glade for at leve i fortrængningens paralelverden, os mennesker.

Måske vil det at rette spejlet mod selvet, uden gamle pletter og med nok lys til at kunne se, kunne give mig lidt håb for fremtiden.. Håb … som ikke kun handler om den daglige livsfremdrift, men også byder på noget, der rækker længere ud i fremtiden …

May The Lord Be With You … !

2 thoughts on “Das Unbewuste ..

Skriv et svar

