And a very happy New Year …

9504329-0407500e1c4cec68638c8211b37ab789Med dette smukke billede vil jeg ønske jer alle en fantastisk nytårsaften. Pas nu på øjnene, fingrene og sprutten…

Nytåret har altid betydet både farvel og goddag for mig. Men nok mest farvel. Der har altid været en vemodig stemning i dagen og især aftenen, som med al sin “fest og druk” aldrig har været særlig foreneligt med min melankolske stemning.

Selve “nytårsfesten” kunne i og for sig lige så godt finde sted en ganske almindelig lørdag aften, intet nyt eller specielt festligt i det. Den eneste forskel for mig er nytårsskytset, som jeg altid har betragtet som penge lige op i luften…. bogstavelig talt… Smukt er det, men jeg er alt, alt for nærig.. og fattig… til at bruge penge på det.

Tiden til eftertanken, til gennemgangen af året, der slutter den 31. december, giver mig tid til at føle, tænke og ressonere. Ikke at der er meget andet forbundet med det, men denne proces gør mig ikke kun melankolsk, som jeg skrev ovenfor, den gør mig ind i mellem decideret ked af det, og jeg har ikke lyst til at tilbringe den sammen med en flok hujende og festende mennesker, for jeg er ikke i festligt humør.

Jeg er i humør til eftertankerationaliseringsføleri.

Denne tilstand gør jeg alene og sammen med min mand. Vi snakker om året der gik, om det, vi har oplevet, følt, tænkt, mærket ved det år, vi siger farvel til, og især, hvad vi vil tage med og hvad vi gerne vil gøre anderledes. Samtidig med alt dette laver vi noget dejlig mad, dækker bordet festligt og fint, tager noget smukt tøj på, og fejrer dagen som årets sidste, en rigtig “wake” for det år, vi siger farvel til, og mere end een tanke til det nye år, som vi træder ind i.

Tanker om nyt, om det, jeg drømmer om, om det, vi skal sammen, om vore drenge, familien, vennerne… alt det, det nye år bringer mig.

Velkommen 2009. Jeg glæder mig til at se, hvad du har til mig og mine.

2 thoughts on “And a very happy New Year …

Skriv et svar

