Hvornår kommer oplysningen ?

Det er fint med al den virak om præsidentet i Amerika… altså, ham den nye, ham, Obama… Bevares, jeg har da også forventninger til mandens evner i det, vi kalder verdens mægtigste embede! Nu kan jeg så og vente på at høre, at nogen har skudt på ham !

Men hvor stor interesser… og værdi…. har det egentlig, når vi ved, at der findes lige så mange fattige i DK som i USA, sådan rent proportionelt set ?

rf-003Hvad er det nu lige, der gør, at “folk” er ligeglade… ? Så længe det ikke kommer mig ved, er mig, det sker for, så kan jeg da dybest set være ligeglad. Når jeg ikke ser det, ikke vil kendes ved det, ikke lever side om side med det .. Gud bedre det……. så findes det ikke……. for “de” sulter jo ikke, render heller ikke nøgne rundt i gaderne, har da tag over hovedet, og deres børn får da mad, lærer at læse og skrive, så hvad brokker de sig over… nasserøvene.. !

Ja.. tænk sig.. vi tillader os at gøre opmærksom på vor eksistens, og den måde, eksistensen løber af med os på. Noget er eget ansvar, og en hel del er bestemt ikke noget, vi har nogen indflydelse på.

Jeg tænker på størrelsen af “almissen”… jeg tænker på prisen på el, vand, varme, husleje, mad, tøj, tandlæge, medicin, telefon, it-internet, licens, forsikringer … De mest nødvendige udgifter, et menneske har brug for, for at kunne fungere i det, vi kalder dagens Danmark.

Næ… man vil hellere gemme sig i skyggen af det blålige tv-lys, se håndbold, fodbold, fordummende quis-programmer, og ditto x-factor danse-popularitets-shows, hvor intelligens og omtanke ikke svinger sig op over “idiot-niveau”… Hvorfor ?

Forlanger jeg for meget af mine medmennesker…? Findes der nogen derude, bortset fra de af jer, jeg kender og som jeg ved, tænker 44 selvstændige tanker og bruger dele af hjernen ….. hver dag …. , som vil, tør, kan og må tænke selv og se, at ikke alt i denne verden er guld, som glimter ?

Skriv et svar

