Hver mands eje..

Jeg er som sagt den lykkelige ejer af diabetes 2, og er af min venlige læge, som jeg deler med fru møller og min mand blevet henvist til et kursus via kommunen for mennesker med db2. Et fint og godt tilbud, som jeg er meget glad for at kunne deltage i.

ceres-centretKurset foregår på Ceres Centret, som der er et lille billede af, og det kører 2 gange ugentligt med undervisning i db2, alle tænkelige aspekter af det, og motion i et til stedet hørende motionsrum med diverse maskiner og måtter.. 

Så langt så godt, og jeg er også begyndt, og er meget, meget glad for det. Især motionsdelen, det er helt fantastisk så godt det er.

Planen var, at jeg også skulle have været afsted i dag. Men….. der kom lige noget af det, mange andre også døjer med i denne januarmåned, og det er ikke lommesmerter, dem har vi alle andre måneder af året også.. Næ, det er en omgang rigelig gang i peristaltikken (også kendt som Roskildesyge) og det kvindelige, månedlige, med de vanskeligheder, jeg nu har med det.. blandt andet migræneagtig hovedpine, kvalme og stærke smerter.. !

Nå… jeg ville jo selvfølgelig ringe og melde afbud til undervisningen, da jeg havde forsøgt at sove et par timer her til formiddag for at se, om jeg dog ikke skulle få det bedre ….. det gjorde jeg så ikke ! … Men.. ingen af underviserne var på den kommunale pind, jeg prøvede samtlige 3 telefonnumre. Kun en sød sekretær var at træffe, og hun sad i en helt anden del af bygningen, ikke i nærheden af deres kontorer. Hun kunne sende en mail til dem, fortalte hun mig, for hun så dem måske slet ikke inden kurset gik i gang. Se, det kunne jeg jo lige så godt gøre selv, for jeg har jo også deres mailadresser.

Nu må vi håbe, de får beskeden om min manglende tilstedeværelse, for jeg kan ikke ringe dem op..

Kender man ikke noget til tlf.svarere i kommunen ? Den er ellers meget moderne …. ;o)

 

Skriv et svar

