Det sk… blodsukker !

Det er så svært at styre, det f. blodsukker… så er det lidt for lavt, så er det meget for lavt, så er det ok, og lige pludselig er det for højt… Men er det bare sådan at have diabetes 2, .. eller hvad ? Jeg er jo kost- og motionsreguleret, så jeg kan ikke æde en pille mere eller tage insulin…!

Heldigvis er jeg blevet en lille smule klogere i kraft af kursus om sukker, sødestoffer, kulhydrater med indlagt motion og muligheden for at måle blodsukker….. Det skal dog også siges, at jeg på grund af dette kursus har fundet ud af, at jeg ind i mellem har meget lavt blodsukker… En værdi på 2,1 har været den laveste, og den er der altså diabetikere, der falder om af, den værdi… Men jeg gør ikke… ! Det er jo simpelthen utroligt.. Jeg forstår ikke, hvordan det kan lade sig gøre at have så lavt blodsukker og så stadig kunne stå på benene !!??

s_16-17xDa jeg fandt ud af det, ved en måling i sidste uge, tidlig eftermiddag, blev jeg mildest talt skrækslagen. Reaktionen på det lave blodsukker kom først om aftenen, hvor jeg græd og blev rigtig bange. Det skete så igen i dag, dog knap så lavt, men dog alligevel… Hvad går galt.. får jeg ikke nok “gode kulhydrater”, eller æder jeg noget medicin, der gør, at mit blodsukker bare er for lavt ??

Jeg er dog så heldig, at jeg kan mærke det kommer, jeg får koldsved, hjertebanken, svimmelhed med sådan en tåget-agtig fornemmelse, dobbeltsynsagtigt.. Noget, jeg har haft i mange år, uden at ane, det var mit blodsukker, det var galt med… jeg troede bare, jeg var træt !… 

Og brokke, brokke, brokke… når det er så svært at regulere, åbenbart, så skal jeg jo måle mange gange.. og de der skide målestrips, de er så hundedyre, at man tror det er løgn.. og jeg kan IKKE få hjælp af kommunen, fordi jeg ikke har diabetes, der er stærkt medicinkrævende eller insulinkrævende… !

Er der mon nogen diabetikere, der læser med, som kan give gode råd ? De er meget velkomne…

Skriv et svar

