Fuck, wanck, shit, arseholes…. !

……sagde min eksmand altid, når han blev skide sur over et eller andet. Så vidste jeg, den var helt gal ….. Nu er han også englænder, så det er ikke så mærkeligt, at remsen er på udenbysk, men det er en remse, jeg har husket, selv efter vi har været skilt i mere end 10 år😉

Jeg siger den selv, når jeg er skide-hamrende-møje-sur.. , også ret højt ind i mellem og ellers mumler jeg den for mig selv… Det har jeg gjort et par gange i dag… sagt den højt og mumlet den ….. og tænkt den… og så funderet noget mere over, hvad det dog er, som gør mig så sur for tiden.

Det er 3 ting, jeg kan komme i tanke om, som gør, at remsen kommer i brug.

  1. Jeg har opdaget, at jeg i den grad reagerer på at blive manipuleret og styret med, så meget, at jeg skumler i flere dage … Det er første gang jeg har følt det så voldsomt siden jeg sagde farvel til en psykopatkæreste for mange år siden. Men faktum er, at det var meget tydeligt denne gang, følelsen af at blive snydt og manipuleret med. Og hvor er det dog befriende at kunne føle så hurtigt, hvad der er humlen og frem for alt føle det så klart. Det er knivskarpt, og jeg vidste det 1 time efter, det var sket, hvad det var, jeg reagerede på og hvorfor. Næste skridt er at lære at handle på det. Hvis det er det, jeg skal… ! Men remsen kom i brug.. og det har den været mange gange siden…..
  2. Stresstærsklen er stadig ikke særlig høj. Den kommer væltende, når jeg mindst af alt venter det, og jeg bliver helt tumlet af det. Jeg føler det i kroppen og jeg mærker det i sjælen.. og jeg bliver syg af det. Fysisk syg af det. Jeg kunne ikke engang gå ned til fr. møller og strikke strømper i tirsdags, fordi jeg var helt oppe og køre over at skulle på kursus dagen før og dagen efter …. det var nok. …. så knækkede fru Kjeldsens film…..Det gør mig smadder ked af det, og også ret sur, for jeg troede ærlig talt, at hvile og fred kunne give noget af mine gamle kræfter liv igen. Men der tog jeg godt nok fejl, gjorde jeg.. Så kommer remsen også frem… mange gange.
  3. Kombinationen af flere kroniske sygdomme, diabetes 2, stress/udbrændthed og fibromyalgi modarbejder hinanden. Det vil sige, at når jeg nu er begyndt på db2-kursus, så skal jeg møde op et bestemt sted til et bestemt tidspunkt. Alene det er nok til at stresse mig helt utroligt. Det andet er, at motion er godt for db2 og stress, .. men for meget motion på een gang er direkte skadeligt, når man har fibromyalgi. Det ødelægger immunforsvaret og gør mig fysisk syg, fordi kroppen gør så hamrende ondt og musklerne overbelastes .. Fibromyalgikkere mærker alm. smerter ca. 4 gange så kraftigt som “normale mennesker”… jeg bliver så hamrende træt og får så ondt over det hele, at jeg kunne skrige… ! Så selvom motionen er så godt for db2 og stress, så bliver motionen til en negativ oplevelse, fordi fibromyalgien gør, det gør så skideondt bagefter … og jeg bliver syg af det… !

Det værste er udbrændtheden og den der forfærdelige træthed.. udslukthed… udmattelse… det sender mig virkelig til tælling, og jeg kan bare sove og sove og jeg er lige træt, når jeg vågner igen… udhvilet, det har jeg ikke været i mange, mange år. Jeg aner ikke engang, hvordan det føles længere… ! Men træthed … det ved jeg, hvad er.. !

Der er mange forskellige behandlingstiltag, som hjælper på ovenstående lidelser. Jeg har bare ikke penge til at betale for behandlingen, for der gives ikke støtte til behandling som merudgift efter § 100 i lov om social service, selvom behandlingsudgiftgerne er en direkte følge af mine kroniske sygdomme…. Og da vi jo “tjener for meget” … som førtidspensionister efter loven fra 2003, (hvem kan fatte det), så kan jeg heller ikke få støtte efter Lov om en aktiv socialpolitik § 82 ….. jeg har prøvet…. !

Når jeg sådan er sendt til tælling, som jeg er lige nu, så kan jeg ikke holde andre menneskers selskab ud. Jeg bliver vred, sur, gal og virkelig bitchy at være sammen med, og det vil jeg ikke udsætte andre for. Bitterhed, vrede, og direkte had til omverdenen er ind i mellem følelser, jeg slås med, for jeg synes ærlig talt, det er røv-tur, at jeg, der gav ALT for min handicappede søn skal have så meget at slås med bagefter… det er ikke fair.. !

FUCK ….. WANCK ….. SHIT ……. ARSEHOLES …. !!!

Skriv et svar

