Et oplæg til eftertanke.. !

Ja, jeg ved det. Det er ikke særlig “kristent”, men jeg har stor kærlighed til tarotkortene. Der er den her del af mig, som er dybt spirituel, noget, jeg må forholde mig til og som bliver ved med at dukke op. Jeg bruger dem hver dag, mine gamle kort, som jeg har arvet fra min mand. Et gammelt og slidt Raider Waite Deck, som er godt brugt.. og fuld af kraft..

Det er spændende at se, at selvom jeg selv har forsøgt mig med diverse spørgsmål og oplæg, så sker der nogenlunde det samme, når jeg stiller spørgsmålet til et andet menneske, som hjælper mig med at forstå og tyde. Det betyder for mig, som ikke tror på tilfældigheder, at der er hjælp at hente fra “universet”, “engle”, “devaer” eller … The Lord himself.

Jeg tror på alle dele. Uden omsvøb, for det har jeg altid gjort. Altid vidst, at det var og er en del af livet, som vi kender det. Og har kendt det. Det ligger i sjælen, i minderne i kroppen, som ikke forgår. Viden, som er universel. Tilgængelig. Og til os, fordi vi kan bruge den til at blive bedre mennesker. Ganske enkelt.

Det kort, der betød mest for mig, var den hænge mand.

xii_hangedDen hængte må ofre sine tidligere måder at forstå og handle på. Tilbagetrækningen fra verden kan ses som en mulighed for at udforske det skjulte indre liv. Kun ved at acceptere denne oplevelse med hjerte og sjæl, kan den hængte mand nedkalde en hjælpsom himmelsk magt og skabe kontakt til guderne med sit overpersonlige jeg.

Ved at acceptere korsfæstelsen samarbejder mennesket med sin skæbne – og vælger den. Og den som vælger sin skæbne, bliver befriet fra den, fordi man overskrider sin skæbne, i det øjeblik man vælger den. Som Kristus på korset må han sige: Din vilje ske.

Fasten er over os. Der findes næppe et mere velvalgt tidspunkt end nu til at finde korset og hænge mig med hovedet nedad.. At forsøge at gøre noget anderledes, lytte til min indre stemme, til Guds stemme, til mine hjælpere.. !

For at få svar må jeg også stille de rette spørgsmål og forvente at få de svar, der passer… og ikke nødvendigvis de svar, jeg ønsker. Stilhed og tid til eftertanke, bøn og mærken efter. Virkelig mærke efter.

May The Lord Guide Me and Enlighten Me.

Skriv et svar

