Midt i stilheden kommer musikken..

 

Stilheden brydes ind i mellem af lidt musik, som nu i eftermiddag, hvor jeg fandt en opsamlings-CD med Boddy Holly numre i Stereo Studio til den famøse sum af 25 kr.

Den grimmeste mand med de grimmeste briller fra Lubock, Texas skrev nogle skønne ballader og rock-numre, blandt andet tittel-nummeret til en serie, jeg ynder at svælge i på TV2-Charlie, nemlig ” Heartbeat”. Han skrev også et nummer, jeg holder meget af, nemlig “You’ve lost that loving feeling”, som en del andre kunstnere senere har optaget på deres rep.

Ind med cd’erne og på pc’en med dem, så jeg kan lytte til dem, mens der forfattes ord .. i lange baner, eller længder, det, der nok også kaldes sætninger af folk, der er uddannede til det ;o)

Ligesom der er folk, der er uddannet til sjælesorg, hjertesorger, tankesorger, kropslige sorger, så må der også være nogen, der tager hånd om musik-sorger. Hvor går man hen, når livet ikke lige spiller i den rille, man ønsker sig, og slet ikke med den melodi, man havde tænkt sig. Hvilken sorgforløser er der så brug for ?

En tur i en bog, jeg har liggende ved siden af mig, viste mig siden i Salmernens Bog, nr. 22, vers 1-5…

Min Gud, min Gud ! Hvorfor har du forladt mig..Du er langt borte fra mit råb om hjælp og fra mit skrig ! Min Gud, jeg råber om dagen, men du svarer ikke, og om natten, men jeg finder ikke ro….  

Der knytter sig en sang til teksten, en sang, jeg sang solo engang for snart 2 år siden i mit gamle gospelkor Nardus i Odense til en stor og flot påskekoncert. En sang, hvis tekst handler om Jesu Lidelse på Korset. Om hans kamp. Om Guds kraft og kærlighed i udfrielsen af Hans lidelser for vor skyld. Om Jesu Opstandelse.

Det var en hård sang at synge.. og selv om jeg stadig synes det, synger jeg den gerne igen.. Her til Påske….

Skriv et svar

