Fru Kjeldsen i de nationale nyheder..

Så fik jeg også sagt mit om lukkeloven i de nationale nyheder på TV…

Man kan ved selvsyn se fru Kjeldsen i fuld firspring og snak i den lokale REMA 1000 ved at klikke på følgende link: http://www.tv2.dk, klikke på Sputnik, derefter på nyhederne og vælg så 19.00 nyhederne..Indslaget handler om lukkeloven..

Og hvad mener jeg så om lukkeloven.. det fremgår slet ikke af indslaget, hvor jeg sagde ret mange andre ting, end dem, journalisten havde valgt at fokusere på… ! selvfølgelig, fristes jeg næsten til at sige…

Det første, jeg sagde var, at det at handle en søndag er lystbetonet. Det har intet med behov at gøre. Danskerne er så arbejdsliderlige, at de ikke kan finde ud af at holde fri. Desuden mener jeg, man uden problemer kan strukterere og planlægge sig ud af at få handlet indenfor normal butiksåbningstid, også selvom man har små børn og skiftende arbejdstider. Jeg var enlig mor til en handicappet dreng i 15 år, med fuldtidsjob, og jeg fik da handlet… uden problemer ;) Men det er måske for svært for familierne idag, eller hvad ?

Dernæst handler det lidt om de arbejdsvilkår, vi giver de mennesker, som skal arbejde, mens vi andre mener vi skal traske rundt i rema 1000 og købe ost.. Der er ikke noget at sige til, det er studernede og indvandrerkvinder, vi finder blandt personalerne de dage, de er nemlig billigst i drift….. og de eneste, som vil arbejde om søndagen for 90 kr. i timen. Dernæst kan rigtig mange butiksansatte ikke få passet deres børn indenfor de timer, de skal arbejde og daginstitutionernes åbningstider… Men det tænker man ikke lige over, når man handler, fordi man har “lyst” !

Nej.. Luk om søndagen! Kom hellidagen i hu, at du holder den hellig. Også for butikspersonalet… ! De eneste “steder” i dette samfund, som er strengt nødvendige at holde gående, er sundhedsvæsenet (falk, sygehuse, plejehjem etc.) og politiet. Resten er… stort set… overflødigt.

Men det fremgik jo ikke af udsendelsen…

Skriv et svar

