Begivenhedssammenfald

…..eller synkronicietet, endog et mindre mirakel, alt efter, hvad man vælger at tro på eller hvilken sammenhæng det skal indgå i.. Ret kryptisk, ikke.. Men ikke særlig uforståeligt.

Jeg ligger jo som bekendt med en kold lungebetændelse. Det kan tage sin tid at komme sig over, får jeg at vide fra forskellige kloge mennesker jeg kender, som selv har været turen igennem. Det er ikke ualmindeligt, at det tager 3 uger. før man er helt frisk igen. Nå ! Så langt så godt. Blot så at acceptere tilstanden og ikke forcere helbredelsen, den kommer når den skal. Træk vejret og tag livet ind, fru Kjeldsen ;o)

Søndag aften blev jeg bare træt af det hele, syntes ikke der var nogen bedring, havde stadig åndenød og ondt i halsen, så jeg ringede derfor til lægevagten. Jeg fik fat i en meget venlig mand med en lidt fremmedartet accent, som oplyste mig om, at det bestemt ikke var en streptokokbakterie jeg havde, for det penicilling jeg fik var en stærk, bredspektret ting, som tager ALT. I stedet for anbefalede den venlige mand mig at gå ud i solen og spise flere vitaminer.. D, C, fed fisk, fiskeolie..

Jeg afsluttede samtalen med “et mange tak”, og gik ind i stuen til min mand.. måbende….. her havde jeg lige læst en masse om netop slige sager, sågar mærket på min vintertrætte krop, at det også gør mig godt.. og hvad siger det etablerede systems mand så… lige nøjagtig det, jeg godt vidste i forvejen… Fantastisk. Intet mindre, og det mener jeg helt bogstaveligt og positivt. Anerkendelsen af netop det, der er så almindelig viden af en systemets mand, min egen “rejse” indenfor denne del, og så samtidig.. Det er bestemt ikke tilfældigt…

At jeg også så Mel Gibsons “Messias” samme dag, det gjorde bestemt ikke dagen mindre speciel… Praise The Lord !

Skriv et svar

