Mobilos….

Ja, havde det endda været Polle, der kom fræsende på sin grimme, gamle PUC Maxi, men det er det ikke, det er sure fru Kjeldsen med en defekt og helt ny mobilos…

Den 30. januar 2009 købte jeg over nettet en ny og billig mobiltelefon ved PC-Huset i Løgstør .. så langt så godt.

Telefonen er en Sony Ericcson Z320, og kan det, jeg har brug for til den fine sum af 535 kr., hvilket er hvad jeg har råd til. Købt og betalt indfinder den fine telefon sig 3 dage efter på matriklen… Fatastisk, tænker fruen med det samme, her handler jeg da gerne igen……

Sony Ericsson Z320 Red

Begejstringen varede lige indtil jeg fik opladet tlf, og sat simkortet i … så ville den ikke tænde… Det tog endda et par forsøg, indtil det kunne lade sig gøre, hvorefter jeg opdager, at der intet dansk sprog eller ordbog er i telefonen.. Jeg kan vælge mellem engelsk, maylaysisk eller indisk……. Desuden holder batteriert knap et døgn, og jeg vælger derfor at returnere telefonen med ovenstående klager til forhandleren.

Der går nu 2 måneder, inden jeg ser min telefon igen. Jeg fik den fredagen før påskeferien begyndte uden medfølgende forklaring på, hvorfor det havde taget så langt eller hvad man reelt havde lavet ved telefonen.

Jeg oplader nu min lille røde ven igen blot for at find ud af, at batteriet nu holder i 2 døgn, det tager fortsat en punisk krig at tænde den, og der er stadig intet dansk sprog eller ordbog i maskinen. Nu er der til gengæld finsk, ungarsk og polsk… Og jeg kan ikke vælge alm. sprog, da jeg forsøger, sidder sprogknappen fast, og jeg skal nu bevæge mig rundt i menuen …. på ungarsk….. !!!!  Da jeg vil prøve at slukke tlf. for at se, om den så evt. skulle falde tilbage til udgangspunket igen, I ved, ligesom med PC’en, når den driller, sker der det samme som ved tidligere åbninger: Den begynder på udenbysk…

Jeg skriver den 8. april til firmaet om ovenstående klager, men har i skrivende stund intet hørt. Jeg har nu sendt en meget sur mail og bedt om mine penge retur med udgangen af næste uge. Kommer de ikke, vil jeg, som jeg skrev i brevet “indberette sagen for rette myndighed”….

Det korte af det meget lange er … Køb ikke noget hos PC-Huset i Løgstrør…. Mage til elendige produkter og miserabel service skal man lede længe efter. Skod-firma…

Skriv et svar

