Tilbage til rødderne…

…har vi bestemt, at vi skal… Vi er godt nok begge jyder af fødsel, mæææn.. jæ har nu altier vårn fynbo i mit hjarte. En billig lejlighed i et boligselskab i Odense har vi fået tilbudt, nu siger vi ja, og håber så inderligt, vi får den…

Tilbage til den lysegrønne ø, hvor jeg har boet det meste af mit liv, og hvor manden har boet det halve at sit voksenliv, hvor begge knægtebasserne bor, hvor næsten alle veninderne og vennerne bor, og hvor jeg føler mig så hjemme, at min sjæl næsten springer helt over af sig selv af glæde ved tanken om at vandre rundt i de gader og stræder, jeg kender så godt.. Oh, lykke.. !😉

Det sidste stykke tid har jeg tænkt meget på, hvad jeg ville, hvornår jeg ville, hvorfor jeg ville, og det eneste svar, jeg retteligt kunne komme med var, at jeg ville hjæm te’ Fyn. Så det gør vi.. pakker og flytter, siger tak til Håååårsens for denne gang, det var hyggeligt mens det varede.. For jeg har aldrig været i tvivl, at bo her var kun et intermezzo. Jeg skal bo på Fyn, og med tiden gerne ude på landet, så jeg kan trække vejret rigtigt igen … kors, hvor jeg glæder mig…

Det har været noget ganske andet at bo i et kvarter, som vi har gjort her. Vesterbro i en stor industriby med en lidt mystisk form for humor, jeg aldrig helt har forstået. Jeg mødte for et stykke tid siden en gammel nabo fra min  hjemby på Fyn, og jeg spurgte hende om netop dette.. med humoren, som vi som fynboer jo er så gla’e ve’! Jamen, de har sg’utte no’n, svarede hun mig. Så er det jo ikke så sært, jeg ikke kan finde mig tilrette i sadlen, vel… For dar’ nu’t nå’ såm et gåt grin, vel da😀

Det har jeg savnet.. at grine og være, tale så man kan forstå og blive forstået, især det lidt underforståede lune og ironi, som fynboer elsker.. og landskabet, det grønne, det smukke og bugtede, det varme…

Hjemve.. ! May The Lord Be With Us !

Skriv et svar

