Det 12. trin…

… er nu færdiggjort. Skrevet har jeg i mine bøger, nu venter jeg på, at den sidste del af mødevirksomheden skal afsluttes.

Rejsen gennem de 12 trin begynde sidste år i februar. Den er færdig, for mit vedkommende, engang midt i juni 2009. Næsten 1½ år har jeg været om det, dog ikke alene. Der har været en “trinfamilie” og nogle helbredelsespartnere med. Uden dem var det aldrig gået. Dette er ikke en rejse, man tager alene uden hjælp, dertil er den psykisk alt, alt for krævende. Det er ikke for tøsedrenge, det her.

kvinde beder lys fra himlenDet har været en lang og langt fra nem rejse. Men det har været en af de mest interessante, spændende, hårde, oplysende, sjælevederkvægende rejser, jeg nogensinde har foretaget mig. En rejse ind i mit sind, en åbning af min spirituelle side, jeg aldrig havde turdet tro på, da jeg begyndte. En åbning jeg håbede på og fik. En spirituel “oplysning”. Mange, mange sider af min sjæl er åbnet for mig, mange mønstre er blevet synlige for mig, så jeg nu kan se, hvor jeg har brugt de kvælende af slagsen. Og der kommer hele tiden nye til.

Rejsen stopper aldrig. Den er først lige begyndt. Den gryende erkendelse af min spirituelle side er en så stor gave, at jeg næsten ikke ved, hvordan jeg skal sige tak. Så jeg siger bare “tak”. Til min Gud. Til min højere Magt. Til mine “hjælpere” for aldrig at forlade min side, når jeg havde allermest brug for hjælp. Brug for at blive hørt, når jeg græd, så jeg rystede, brug for at få oplyst stien foran mig, så jeg kunne se, hvor jeg skulle gå, brug for “viisdom og oplysning”. Brug for Guds Kærlighed og Nåde !

Jeg ved nu, at jeg aldrig mere er alene. Gud er med mig, hvorend jeg går hen. Det er en af de mest betryggende tanker, følelsen af tilliden til Guds Kærlighed giver mig. Aldrig mere skal jeg vandre i mørke, for Hans lys skinner på min vej ….

Det er min højere magt. Gud. Den kristne Gud. For nogle er det en engel, en deva, en shamann, naturen, Buddha, kærligheden, 12. trinsprogrammet … det er lige meget. Blot troen på, at noget større end dig selv kan lede dig gennem dit liv kan etableres, så er du nået dertil, hvor du er klar …

Jeg er nået dertil, hvor jeg er klar til at give det, jeg har lært videre. Til andre, derude i ACA, som måtte have brug for at spørge een, der har været noget af progammet igennem, og som kender til følelsen af at være vokset op i en dysfunktionel familie. Helt ind i sjælen.

Lord, Guide Me, Shine Your Light On My Path.

Skriv et svar

