Flyttestress

Hvad er det ved offentlige, især kommunale instanser, der gør mig så arrig i skalden ?

thumbnail.aspxVi skal jo som bekendt flytte, og jeg har forsøgt at bevare den positive mine, tro på det osv., men det lykkedes næsten aldrig for mig at komme igennem til det offentlige system, når jeg har brug for deres hjælp. Hvis jeg ikke råber og skriger, er direkte ubehøvlet, så bliver jeg ikke hørt. Og jeg har hverken lyst eller behov for at opføre mig sådan, det er jo dybt uværdigt og direkte barnligt.

Faktum er, at vi har fået afslag på indskudslån af Odense Kommune med den begrundelse, at vi bebor en passende bolig !

Der er slet ikke set på de argumenter, som vi kom med for flytnignen, blandt andet en halvvering af den månedlige husleje ifht. den, vi har nu, at begge vore sønner bor på Fyn, at min søn er handicappet, og har brug for min hjælp, samt at venner, fritidsinteresser og familie også er at finde på den lysegrønne.. !

Næ.. En gammel, renoveringstrængende, utæt og dyr bolig, det er “en passende bolig” for et pensionistægtepar … !

Er der noget at sige til, at jeg ind i mellem tror, jeg har paranoia, og føler mig forfulgt af det store kommunedyr ?

Og ja, selvfølgelig er jeg ked af det og bange for, vi ikke kan finde pengene til at flytte. Vi forsøger nu med banken, og kan det ikke lade sig gøre, så ved jeg ikke, hvad vi skal gøre, for pengene til indskuddet og flytningen kommer ikke flyvende af sig selv ind på vores konto…. desværre.

Al den glæde jeg følte, da vi fik lejligheden, den er svær at finde lige nu, og det er jeg ret træt af, for nu at sige det på godt jydsk ! Gamle stress-mønstre og stress-følelser er – igen – oppe i det rødlige felt, blandt andet mit blodtryk,Engel15 selvom jeg gør, hvad jeg kan for at slappe af, meditere, drikker baldrianthe og tænke positivt. Det forhindrer ikke mine gamle dysfunktionelle følelsesmønstre i at brede sig ud lige nu, så er jeg ulykkelig, frustreret … og … magtesløs overfor mit kontrol-dorthe-gen… Jeg kan ikke styre det her, og jeg er så frustreret over det… Så den lille engel her, hun må godt hjælpe lidt de næste par dage… vi har brug for hende… !

For det ikke skal være løgn, så skal Martin have undersøgt sit knæ i morgen ved en kikkertunersøgelse. Han har valgt at sige ja tak til undersøgelsen, ellers går der flere ½ år, inden han kan komme til igen… Så oveni flytningen ligger min mand på langs med benet oppe i hvert fald det næste stykke tid, hvor længe aner vi ikke lige nu..

2 thoughts on “Flyttestress

Skriv et svar

