Flytterod…

4817-privatDer er ikke noget som flytterod, vel.. Ikke noget der slår flyttekasser i massevis, stablet op alle mulige og umulige steder, gang, soveværelse, ja, der, hvor de nu engang kan stå.😉 Bortset fra badeværelset, for der gider jeg altså ikke have dem til at stå og rode. Desuden skal vi jo bruge alt, hvad det lille badeværelser indeholder, og dette flere gange dagligt..

Manden er draget til musik i Bramming i dag, det er sidste gang han spiller med sit gamle orkester Ground Zero, så det var ikke uden lidt vemod, han pakkede rygsækken og lagde slaginstrumenterne i posen. Tanken om sidste koncert, sidste møde med alle dem, han har lært at kende gennem de nu snart 5 år, han har spillet i diverse sammenhænge med skiftende band-medlemmer, det er også noget, der kræver kræfter at sige farvel til, når en flytning står umiddelbart for døren.

Nu er det ikke mig, men ham, der skal begynde på noget nyt. Jeg har jo mit gamle kor at komme tilbage til. Jeg begynder igen den 23. august, og er der bare lige een, der glæder sig eller hvad😀

Med hver ny afslutning kommer også en ny begyndelse. Som i aften, hvor det er sidste gang, vi har trinmøde. 12. trin skal gøres færdig og om føje tid holder vi afslutningsmøde. Det er så slut med næsten 1½ års arbejde, og det er ret godt, når jeg sådan tænker over det. Det er både en afslutning og en begyndelse. På alle måder.

Eftersom jeg som redskab til helbredelse er begyndt at meditere og bruger mine gamle tarotkort, kommer der jo hver dag et par kort frem, som hjælper mig meget i forståelsen af, hvad der rører sig, om man vil.

Det kort, jeg er stødt på i mine trækninger 2 gange indenfor de sidste 7 dage er Tårnet. Det er ikke et kort, jeg har mødt før nu, så jeg tager det meget alvorligt, kortet viser mig noget, jeg skal se på, arbejde med.

Kortet symboliserer at noget bliver ødelagt, men helt præcist, hvad det er, står ikke helt klart. Her er tale om en brat forandring, som virkelig river noget med sig. Forandringen kommer uventet, den er uretfærdig og bringer umiddelbart ikke noget godt med sig. Men er man låst fast i en uudholdelig situation, betyder kortet gennembrud. Under alle omstændigheder siger kortet noget om genoprettelse, fornyelse og dekonstruktion af gamle former.

Kortet viser, at stive, fængslende, forældede og upassende strukturer eller ideer må rives ned og erstattes af nye, og tilbyder på den måde en mulighed for renselse, fornyelse og rydden op i gamle adfærdsmønstre eller vrangforestillinger.

Det kan også symbolisere falsk stolthed, storskrydende ideer, trossætninger eller ideologier, som har brug for at blive rettet eller fjernet. Det er et tegn på, at nye og sundere strukturer skal opbygges.

Tårnet er ikke et dårligt kort, som man kunne tro – alle kort skal som udgangspunkt ses som neutrale. Når du kvitter gamle vaner og strukturer, kan det selvfølgelig virke svært, men er samtidig frigørende.

Andre ord der karakteriserer tårnet er: pludselig katastrofe, revolution, dybtgribende indre transformation, Babelstårnet, ødelæggelse, nederlag,  selverkendelse og tillid til udviklingen.

Jeg har længe vidst, at de ting, jeg har været igang med 12. trinsprogrammet, og nu flytningen tilbage til Fyn, alle indeholder en afsked, afslutning, brud på mønstre, adfærd etc. Især med trinprogrammet sker der for mig en decideret transformation af indre værdier og mønstre. Det er ikke nemt, det har ikke været nemt, men det har været NØDVENDIGT. Jeg var stivnet, stoppet, lukket, nedsmeltet, og Tårnet fortæller mig, at jeg nu kan frigøre mig fra disse mønstre, reelt smide dem overbord og rense mig for alt det, der ikke er værd at gemme på. Både i den ydre og den indre verden.

Jeg tror på den terapeutiske process, det har jeg altid gjort. Jeg tror på at endevende rygsækkens indhold og det med jævne mellemrum, fordi jeg er FORPLIGTET som det menneske jeg er til at være og blive det bedste væsen her på jord som jeg overhovedet kan. Ikke kun til gavn for mig selv, men især til gavn for mine medmennesker.

Det er en process, jeg ikke kan gøre uden min tro på noget, som er større end mig selv. Uden min tro på Gud. Når jeg har bidt i gulvtæppet, grædt, så hele min dejlige, store krop har rystet og stadig gør det, er Han den, der hjælper mig, Hans kærlighed til mig som menneske er ubegrænset og altid tilstedeværende.

For det er jeg dybt, dybt taknemmelig, og meget ydmyg. “For se, jeg er med jer alle dage ” …. Praise The Lord !

2 thoughts on “Flytterod…

  1. Kære AC
    Det er dejligt at erfare, at det åbenbart gik i orden med flytningen.
    Og ja, noget er ved at gå i opløsning for at noget nyt kan blive bygget op.
    Det ser sandelig ud til at du har gang i Tårnets mere positive energier.
    Tænk på at det kort, der kommer efter Tårnet er Stjernens ro, helhed, healing, afklaring.
    KH Kristine

  2. Kære Kristine

    Ja, jeg har tænkt meget på den del, der hedder nødvendig nedbrydningsprocess. Forandring, fordi det skal ske, uden jeg reelt har så meget indflydelse på det. Så jeg kan, som jeg gør nu, sætte mig og acceptere forandringen, og forsøge at få noget brugbart ud af den. Det i sig selv er en stor udfordring…

    Og ja, bagefter dette glæder jeg mig til at se stjernens lys😉

Skriv et svar

