Mamme-Nam..

Ja. Jeg skriver jo ellers aldrig madindlæg, men her til aften fik jeg virkelig produceret noget ekstra lækkert mad til manden og jeg. Det er ret sjældent jeg bliver begejstret for min egen kogekunst, det er jo som om jeg på forhånd ved, hvordan det smager 😉

Retten har jeg kaldt “Fyldte auberginer med frugtsalsa”

2 små auberginer flækkes, kødet skrabes ud, og noget af det gemmes til fyld. Løg, hvidløg, forårsløg, gulerødder, augerginekød, og en ½ grøn chili hakkes i foodprocesser og svitses på panden i lidt olie sammen med hakket kyllingekød. Fyldet krydres med basilikum, hakket persille, citron, salt og peber. Det færdige fyld hældes over auberginerne, og pyntes med lidt persille og feta i tern.
Bages i ovnen ved 200 grader i ca. 30-40 minutter.

Salsa
2 fed hvidløg, 1 æble, 1 nektarin hakkes fint i foodprocessor, overhældes med citronsaft og pyntes med hk. tomat og hk. persille.

Spises til hovedretten sammen med lidt groft brød. Man kan koge lidt bulgur eller cous-cous og svitse med i fyldet, hvis man vil have lidt mere fylde i retten..

God fornøjelse 😉

Skriv et svar

