Afskaf SATS puljen

År efter år betaler fattige i Danmark af deres “almisse” for at andre fattige stakler kan få behandling, midlertidigt tag over hovedet, jobkurser eller “bare” en hjælpende hånd i det daglige.

Hvert år siden 1991 er der blevet fjernet 0,3 procentpoint af det, som overførselsindkomsterne burde være forhøjet med. Hvis lønstigningerne i et år er 2,5 %, forhøjes dagpenge, kontanthjælp, folkepension, førtidspension osv. kun med 2,2%.

I år er der 846 mio. kr. i SATS puljen. Det svarer til 1/10 af en af blondine-lenes bankpakker, som hun synes, det stakkels erhvervs- og bankliv skal have, ellers bliver de bare sure, bankdirektørerne og truer med, at samfundet går i stå, når de arme virksomheder ikke har til smør på brøddet og salt til et æg ! Nårh ja, så skal danskerne jo også til at købe mere ….. for så kan vi få gang i hjulene… !!

Som fattigrøv har jeg ikke ret meget at være solidarisk med. Og den smule jeg har, den tager “Prins John” uden at spørge først eller kompensere mig for mine åbenlyse økonomiske mangler … For de penge, “Prins John” stjæler op af min gamle, slidte pung, dem mangler jeg jo til at købe mad, tøj, medicin, behandling etc. for. Men det er han jo ligeglad med, den dumme prins, bare han kan smøre dem, der allerede har, med flere millioner i løn om året, så går det nok..

Skulle jeg, og andre fattiglemmer, have den almisse, vi var berettigede til, hvis ikke satspuljen fandtes, så skal vi helt tilbage og regne på en tilskrivning fra 1991 og frem til i dag.. Det er 18 års løntilskrivning. Det kunne nok blive til en god ekstra slat om måneden, det kan enhver sige sig selv, selv blondine-lene, hvis man fanger hende i et opvakt øjeblik !

Ved I hvad jeg ville bruge de gode satskroner på ? Jeg vil købe mad, tøj, ordenlige sko til mine gamle fødder, behandling for mine sygdomme, tandlæge, medicin, en tur til frisøren, nye møbler…. Alt i alt køb af forbrugsvarer, hvor pengene i kraft af ekstra skat går direkte tilbage til statskassen, køb, som skaber arbejdspladser, og …… let’s face it, køb af forbrugsvarer, som alle I andre allerede har brugt penge på, og har i flere udgaver, end I nogensinde vil kunne forbruge.

Vi er en ret stor rest-forbrugergruppe, som ikke har været en del af forbrugsfesten ……….  Hvordan kan det være, at den liberalistiske tanke vedrørende forbrug IKKE gælder for fattige mennesker ?

Skriv et svar

