UD-salg..

UDSALG…… alle steder læser jeg det grimme, gule skilt med de sorte bogstaver, som gerne skulle lokke mig ind i butikken for at bruge en masse penge på ting og sager, jeg ikke anede jeg manglede før jeg så skiltet !

UDSALG ….. minder mig om tider, hvor jeg havde gode danske kroner på kistebunden til netop slige lejligheder, for hvad der er sparet, det er tjent. Tider, hvor jeg kunne tillade mig at bruge lidt på mig selv til nye sko, tøj til mig selv og min søn, make-up eller ting til mit hjem, ting, de fleste mennesker nu om stunder regner for selvfølgeligheder.

UDSALG …. minder mig også om overforbrugssamfundet. I stor stil stormer mænd og kvinder til forretningerne for at købe lige netop det kamera, den fladskærm, den bluse, de par sko, som de ikke mener de kan leve foruden. Ting, de bare MÅ eje, fordi… !!!

UDSALG …. minder mig i den grad om et lystbetonet borderlinesamfund, hvor det jeg har lyst til misforstås som værende det, jeg har behov for. Hvor det jeg vil have, er det, jeg har ret til, fordi jeg har mere ret end min nabo. Hvor jeg aldrig har manglet noget, og derfor tager for givet, at jeg kan blive ved med at få i hoved og bagdel !

UDSALG …. minder mig om en tid på sommeren, hvor jeg allerhelst gemte mig langt væk, på stranden, og mindes gode tider, dejligt vand, sol, sommer, strand, og hvor jeg ikke SÆLGER UD AF værdier, tanker, og frem for alt tro på, at alt godt kommer til den, der venter😉

Skriv et svar

