En strandbadeferie, tak..

Hvem sagde, at man som førtidspensionist  ikke behøver at holde ferie.. Ja, det var i alt fald ikke mig. Jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig at holde ferie lige nu.

Sådan en uge i sommerhus, med 50 meter til stranden, sol, vand, et dejligt strandtæppe, et par gode bøger, kaffe, vand og mine læsebriller. Så er jeg solgt for omverdenen, i hvert fald et par dage eller 4.

Assens (4)Der er for mig intet så afstressende som lyden af vand. At ligge der og solbade, med lyden af vandets kvulpen ind mod bredden, bølgerne, badegæsterne, eller bare stilheden, hvis man skulle være så heldig at have fundet sig et godt lille sted, som ikke besøges så ofte.. Det er total afslapning, og nærmest lykke for mig. Vand, sand, strand = total afslapning ..

Denne længsel efter vand er meget simpel. Jeg er ildtegn af fødsel (skytte), og også min ascendant er ild (løve). Jeg behøver simpelthen vand for at køle af. Det gør jeg til gengæld så både i krop, sjæl og ånd, når jeg ligger der og skvulper i bølgen den blå, daser på stranden eller læser i min medbragte roman. Det er så givende for mig, næsten meditativt i sin kvalitet, at jeg undrer mig over, jeg ikke tager afsted noget oftere.

De sidste 3 år har jeg ingen bil haft. Derfor kommer jeg ikke til vandet. Det er såmænd såre simpelt. De sidste 2 år har jeg boet i Horsens, hvor der ikke var ordenlige badeforhold, (den bedste strand lå 45 km. væk), og vi havde ofte ikke råd til busbilletten. Det gode vejr kom jo ikke kun omkring “lønningsdag”..

Nu bor vi i Odense, og der er vel godt og vel 25 km. til den nærmeste strand. Jeg har tænkt mig at gøre brug af det de næste par dage, hvis vejret tillader det. Jeg trænger sådan til at koble af efter flytningen og få noget sol på min velproportionerede krop. Men jeg kommer nok til at tage alene afsted, jeg er gift med en mand, som både er mistænkeligt rødhåret og er den lykkelige ejer af hudtype 1. Han tåler simpelthen ikke sol, så bliver han rød, får knopper og skaller af.

Jeg, derimod, er en god blanding af en rødhåret og sorthåret.. og bliver “indianerbrun”, når jeg får farve. En vaskeægte “rødhud” , på alle måder😉

Skriv et svar

