Når sygdom rammer..

englea1Min gamle svigerfar på 88 ligger med en lungebetændelse, han ikke kan komme af med, en lungebetændelse diverse penicillinkure med drop ikke har kunnet kurere.

Her til morgen ringede min svoger og bad min mand om at komme så hurtigt han kunne, den gamle er tæt på at være i det område, hvor personalet på sygehuset vurderer ham til at være “kritisk”, og har derfor flyttet ham til intensiv afdelingen på Vejle Sygehus.

Han er gammel, min svigerfar. Livet har varet længe for ham, også længere end for de fleste, men derfor er sorgen ikke mindre for min mand. Han elsker jo sin gamle far, uanset alderen. Det kan bedst beskrives som en vekslen mellem håb, det skal nok gå, til fatalistiske, realistiske forventninger til situationen… Han er jo ikke død endnu, men han er død-syg…

Nu sidder jeg så her og kan forvente et opkald fra min mand, der kan sige alt fra : Han er i bedring til Kom så hurtigt du kan, eller Nu har han fået fred..

Jeg har bedt til Gud om at passe på min svigerfar. Ikke lade ham lide, hvis det er hans tid nu.. Huske, at Hans gav i det liv, han har levet indtil nu, og han fortjener at få en værdig afsked med netop det liv, han elsker at leve !

Skriv et svar

