Sommerfugledamer

Her går jeg og leder efter et motionscenter.. og hvad dukker der så op, på vej hjem fra FAKTA her til aften ? Et lille, skønt motionscenter, lige skråt overfor, som hedder Butterfly Women, et koncept, som efterhånden er landsdækkende.

Man kan ved selvsyn og selvklik kigge lidt mere på sommerfuglekvinderne her. Der er ingen som helst tvivl om, at det er noget for fru Kjeldsen, som ikke bryder sig om de gængse motionscentre med deres spejle, muskelpumpede mænd, spinningscykelråbende instruktører, solariebrankede blondiner med et brystmål på 350 cm og .. og nå ja.. sorry.. ! Jeg føler mig virkelig udenfor og anderledes sådan et sted !

Men ikke hos sommerfugledamerne. Det er kun for kvinder, og vel at mærke kvinder i alle aldre, størrelser, former, farver og observans. Her handler det om at have det godt og rart samtidig med, man får noget ud af træningen.

Fra hjemmesiden http://www.butterflywomen-odense-nv.dk kan man læse følgende om konceptet:

Butterfly Women er et innovativt træningkoncept, som har til formål at forhøje livskvaliteten for kvinder ved hjælp af et 30 minutters vægttabs-program – designet udelukkende til kvinder.

Maskinerne, som er særligt udviklet til kvindens krop, tilpasser sig automatisk medlemmerne, hvilket betyder at medlemmer med forskellig træningsform og styrke med fordel kan anvende de samme maskiner.

I modsætning til traditionelle maskiner skal du ikke justere og tilpasse maskinerne med vægte m.v., men kan koncentrere dig om 30 minutters intensiv træning for at nå dine mål.

Vores unikke træningsprogram, som vi kalder Butterfly Workout, er opdelt i opvarmning, simultan styrke- og cardio træning, nedkøling og udstræk.

Du behøver ikke at være på vedvarende diæt.
Ved at hæve vore medlemmers stofskifte i forbindelse med træningen, kan vore medlemmer spise sundt og rigeligt, i stedet for at være på vedvarende diæt, som er tilfældet med andre vægttabsprogrammer.

Butterfly Women tilbyder et sjovt, behageligt og motiverende miljø. Der er ingen klasser eller tider, hvilket betyder at du aldrig kommer for sent. Medlemmer bruger 30 sekunder på hver maskine, mens en stemme fortæller, hvornår du skal skifte til næste maskine. Det er en komplet workout til hele kroppen, i løbet af kun 30 minutter.

Workout´en forbrænder kalorier og forøger den cardiovasculare udholdenhed. Samtidig udvikles smidig muskelmasse og forbrændingen forøges.

Men.. døm for jer selv.. jeg har i alt fald tænkt mig at besøge dem i morgen formiddag for en snak om et program..Det kan nemlig kun blive godt det her.

Jeg er glad for, jeg fandt jer, Sommerfugledamer😉

4 thoughts on “Sommerfugledamer

  1. Jeg kendte slet ikke til sommerfulge konceptet…. jeg er begyndt i et af de gængse – afstanden fra hjemmet var det vigtigste…. Men bliver det for meget så vil jeg da også lige se om der skulle være en sommerfugl i nærheden…

  2. Det forstår jeg godt, Marianne.. jeg har endnu til gode at komme derop for at se, om det er noget for mig. Der er lidt for meget stress på for tiden, efter svigerfars dødsfald, flytning og min fars sygdom, så jeg skal ikke have puttet mere på lige nu..

    Men det er klart et koncept, jeg vil gøre brug af, hvis det motion, jeg skal i gang med ikke er noget for mig …

    God fornøjelse..😀

  3. Hejsa!

    Jeg sag lige og googlede og faldt over din blog-post…
    Og nu blev jeg jo så lidt nysgerrig efter om du har fået besøgt Butterfly women i den forgangne uge?

    Hvis ikke så har du noget til gode! Med Butterfly Women er det bare så meget nemmere at komme ud af døren og få dyrket sin motion… de 30 minutter er gået før man får set sig om og følelsen i kroppen (og sindet) bagefter, er bare helt fantastisk!

    Jeg var simpelthen så imponeret efter mit første besøg hos Butterfly Women (i Brønderslev)… og har senere været så heldig at blive ansat i et af centrene.
    Butterfly Women har givet mig utrolig meget livskvalitet… noget jeg ikke vil undvære.

    Held og lykke og god fornøjelse til dig.
    Mette

  4. Mange tak, Mette, men nej, jeg har ikke været afsted endnu. Jeg har fået lidt for meget på programmet for tiden, og de må vist vente lidt med besøg fra mig😉

    Godt at høre, at du har fundet din motionsform. Jeg tror helt bestemt også, det er noget for mig, og jeg er helt sikker på, det er super effektivt og meget en meget egnet motionsform.

Skriv et svar

