Onsdag…

… er og var dagen, hvor jeg drog til Faaborg for at gå til tandlæge hos en dygtig een af slagsen. Han arbejder her , og de er stangdygtige.. Venlig, sød, imødekommende, alt det, jeg synes er nødvendigt for at føle mig godt tilpas hos en tandlæge. Jeg fik taget et “surround-billede” vil jeg vælge at kalde det, af hele kraniet og tandstillingen, så han bedre kan rådgive mig om, hvilken tandbehandling, der er bedst for mig.. meget high-tech…. Jeg lukkede øjnene, da den der månebase-alfating snurrede rundt om mig, og fotograferede min hovedskal og tandstilling, ikke om jeg ville kigge på den.. fy føj..😉

Jeg lider lidt af tandlægeskræk, som kommer sig af en oplevelse, jeg havde som 10-årig, hvor jeg fik 4 tænder trukket ud, fordi jeg skulle have bøjle på. Den tandlæge, som foretog udtrækningen, havde bedøvet mig med hvad der for mig forekom at være verdens største sprøjte (den lignede een, man bedøver heste med…). Han sagde, jeg skulle sige “av”, hvis det gjorde ondt. Det gjorde jeg.. og fik at vide, at jeg var en pivskid !! Jeg kom grædende ud til min mor og sagde, at den onde mand ville jeg ikke ind til een gang til.. Det kom jeg så heller ikke, heldigvis. Jeg kom ned til den sødeste, dygtigste og dejligste tandlæge i Assens, som jeg gik ved i næsten 30 år. Hun er gået på pension nu, godt slidt ned af akavede arbejdsstillinger og mærkelige “dampe”… (kviksølv, lattergas etc.)

Dagen i dag var også dagen, hvor jeg gik i gang med at måle blodtryk. Det er stadig lidt for højt, men knap så slemt som ved lægen den anden dag, heldigvis. Det blev jeg i lidt bedre humør af, og fik faktisk så meget energi, at jeg gik i gang med at pakke nogle af de sidste flyttekasser ud, så nu mangler vi kun 3 kasser… JUHUUUU !!! Der er godt nok meget pladsmangel til alle vore ting, men det går nu nok indtil videre… bare det at få dem væk.. få lagt tingene et eller andet sted, hvor de måske nok ikke skal have deres faste plads, men dog skal være, så de er tilgængelige..

Ønsker for de næste par dage er arbejdsgejst og glæde.. glæde ved at være til, ved at udføre et stykke fysisk arbejde som peger hen mod orden og renlighed.. ja, jeg ved det. Ro, Renlighed og Regelmæssighed, det er altså nogle gode dyder😉

Glæde og lys til jer alle sammen ! Pax Vobiscum !

Skriv et svar

