Fredag..

… ender ugedagsfortællingen… ! En tur i biografen kunne det blive til, Inglorious Basterds af Mr. Tarantino himselv. En virkelig underholdende og helt og aldeles fuldt ud så typisk Tarantino.. Den holder.. ! Men nu er jeg jo også inkarneret QT Fan..

Afslapning, blodtryksmåling, lidt bedre, så det går den rigtige vej.. Har også gået et par gode ture, i går og her til aften, så det skal nok blive godt, lige så stille og roligt ! Forsøger så vidt det er muligt at tage een dag ad gangen.. uden at planlægge noget for den dag, der kommer. Tage det, der falder mig ind, i det tempo, jeg kan klare det i..

Smerter i kroppen er der jo hele tiden.. Nakken er helt gal for tiden, smerter i lænden, i benene, i musklerne i ryggen… mere eller mindre permante og vedvarende tilstede.. det vender jeg mig aldrig rigtig til..

Sønnen er til caféaften på sit job, dejligt, at der findes steder, hvor unge mennesker som han kan tage hen og få sig en øl, danse, hygge sig, uden at skulle konfronteres med normalsamfundets ubehøvlede og snævertsynede unge!

…. sådan slutter en uge hos en førtidspensionist. En almindelig uge, uden de sådan særlige tiltag. Lidt bio, lidt kunst, lidt oprydning, og frem for alt så meget eftertænksomhed, at det nok batter til et helt højskoleophold med religionsfilosofi som hovedtema.

Døden og Livet, to sider af samme sag. Taknemmelighed over livet som den gave, det er, og derfor også en pligt til at leve det så tæt på det, der er Guds mening med mit liv ! Går jeg imod den vilje, så hævner det sig.. På den ene eller den anden måde.

Guds Fred til jer alle på denne fredag aften !

Skriv et svar

