Selvhelbredelse

Ja, det kan jo være mange ting, både det fysiske, det psykiske og det åndelige, men lige nu arbejder jeg meget med den fysiske side af sagen. En influenza, jeg ikke har haft siden december 1995, så det er mange år siden, jeg synes, jeg har været så dårlig af en omgang “flue”

Jeg ved ikke, om det er almindeligt, eller jeg bare er et skravl, men jeg havde feber i 8 dage, fik penicillin, og har stadig fornemmelse af, at der er noget i kroppen, der ikke helt er som det skal være. Jeg har ikke feber, ikke sådan, den ligger under 38 grader, men alligevel kan jeg mærke den der feberfornemmelse i kroppen. Den gode doktormand siger, det er en virus, og jeg er nødt til at give det tid… Så er det jo godt, jeg er førtidspensionist, og ikke har en sur arbejdsgiver, der ikke kan forstå, jeg ikke er rask !

Lidt helbredelsesglæde fandt jeg i en af mine bøger, nemlig Marianne Palm og Pernille Lunds “Sundhedshåndbogen”. En luftvejscocktail og en hostesaft af urter og honning.

Luftvejscocktail

Skær hvidløg i skiver, bland med skiver af ingefær, en dusk frisk timian eller en spiseskefuld tørret timian, og en skrive løg. Overhældes med kogende vand, og trækker i nogle minutter. Drikkes i små slurke så varmt som muligt. Tilsæt evt. honning, det smager nemlig ikke så godt, men virker desinficerende med det samme🙂

Hostesaft

Honning og citron mod hoste. To kopper varmt vand, saften af en presset citron og 1 spks. honning. Blandes og drikkes med det samme.

Tilsæt 2 spsk. honning i en kop friskpresset gulerodssaft. Drik en tsk. fuld af miksturen ad gangen. Den virker straks hostestillende, og lindrer en øm hals.

PS: Bland IKKE honning i kogende vand, det ødelægger honningens gode egenskaber.

Jeg har prøvet begge dele, og de virker, i alt fald på mig.

2 thoughts on “Selvhelbredelse

Skriv et svar

