En ske til det hele …

En teori om det at have “skeer” nok til dagens gerninger. Om det at have en kronisk sygdom, som ikke umiddelbart kan ses med det blotte øje, og de konsekvenser det har for det liv, man kan leve efter diagnosen…

The Spoon Theory kan læses på linket ovenfor, og er direkte tyvstjålet fra en dejlig madblog, jeg læser ind i mellem, nemlig NewYorkerByHeart, hvis link man kan finde til højre her på bloggen.

I dag bruger jeg alle mine skeer og alle skeer for i morgen. Jeg skal hjælpe min handicappede dreng med at rydde op og gøre rent, han skal have rykket rundt med nogle møbler, og det har pædagogerne ikke tid til at hjælpe ham med. Mine forældre er gamle og kan ikke, så han har kun sin gamle mor til at hjælpe sig.. Men jeg gør det gerne. Konsekvensen er så bare, at jeg ikke kan ret meget i morgen. Det ved jeg, og det lever jeg med, som så mange andre i dette land, som lever med slidgigt, Fibromyalgi, Lupus, Kronisk Træthedssyndrom og andre ubehageligheder.

Hav en dejlig dag derude .. vejret er jo skønt, nyd det.

Skriv et svar

