Det gamle års sidste dage – det nye års komme !

Jeg byder snart 2011 velkommen.. men før jeg gør det, vil jeg sige farvel til 2010. De sidste par dage inden året er slut, fyldt med tungsind, vemod på det forgangne års vegne, det kommer ikke igen.

Et langt år, med mange ærinder indvendig og udvendig. Med mange gange frem og tilbage, for at finde ud af, det var lige langt… endda et skridt tilbage, selvom skridtmængden var den samme.

Der er sagt farvel og goddag, på gensyn, vi ses ! Der er sagt definitivt slut, finito, farvel, goodbye-ruth og mange andre endegyldige slagord.. for blot at genfinde oplevelsen forklædt, igen og igen, som en karrusel vender den tilbage, noget er ikke helt på plads. Noget skal prøves igen, noget skal genopleves, igen, for at komme dybere, nærmere, forstå !

Noget er forblevet det samme. Noget er gennemarbejdet, noget er glemt, noget er i sine kasser i sjælen, noget er sluppet fri, noget er gennemtygget, fordøjet, noget er spyttet ud. Andet er sat på hylden, givet væk eller blot givet videre.

Året er gået. Det gav alt, det kunne. Det foregav intet, håbet var mit eget. Tankerne og følelserne affødt af årets gang var mine, oplevelserne delt med andre, og tiden gik sammen med mine drømme og ideer deres gang hen over årets farvepallet og malede billedet af 2010, sådan, som det står i mit hoved nu.

Jeg ønsker et lykkebringende, glædeligt og kærligt 2011 for jer derude. Må årstidsfarverne danne billeder af glæde og velbefindende i jeres sind, vække genklang i jeres sjæle, og råbe livsånden op !

2 thoughts on “Det gamle års sidste dage – det nye års komme !

Skriv et svar

