Christian Rock !

Forleden aften sad jeg og surfede på Youtube efter musik.. det gør jeg ofte, og denne aften faldt jeg over nogle ret specielle gutter indenfor en musikgenre, vi ikke kender ret meget til herhjemme, nemlig den amerikanske betegnelse “christian rock”..  Jeg kunne skrive mange ord om det, men vil nøjes med at sætte 2 melodier på siden, som illustration. For mig handler det om alternativer til Gospelgenren, og her har jeg fundet noget, som både tilfredsstiller mit behov for rockmusik og gedigne tekster med indhold.

Den første er med Matthew West og hedder “Hold You Up”… Matthew Wests musik er lidt i den bløde ende af genren, og meget melodiøs.

Og den anden er med Jeremy Camp med “Jesus Saves” … Jeremy Camp er selv præst, og hans musik reflekterer en mere hård rock, som jeg virkelig godt kan lide. Jeg kan ind i mellem blive meget træt af den pæne pige-gospelmusik, som jeg ikke synes når helt ind i sjælen, der, hvor der er smerte, grimhed, vrede og alle de følelser, vi ellers ikke vil være ved.. Når Camp er bedst, minder hans stil om ” Nickelback” …

Skriv et svar

