My moment of Zen…

Nej, det er ikke ham den skøre amerikaner med det tossede talk show, men mine små momenter af stilhed med mig selv og det, jeg finder fred og glæde ved.

.. Jeg strikker ..jeg er ikke skideskrap, men hold da op, hvor kan jeg godt lide det.. Der er kan være stilhed i min hjerne, eller også kværner den derudaf, mens hænderne slås som små sværd med det, de nu er i gang med.. Men det er helt klart “my moment of Zen”, når jeg strikker. Lige nu er det et par benvarmere, 2 ret og 2 vrang, i noget rødt garn, jeg har tilovers. Jeg har store intentioner om at gå nogle flere ture, når det ikke er så koldt mere, det har både min krop og min sjæl godt af. Og da jeg elsker at gå i nederdele og kjole, så må der benvarmere til..🙂

Det er stressreducerende, at strikke.. hvis jeg da kan forstå den opskrift, jeg skal igang med🙂 jeg er et meget visuelt/auditivt menneske, og lærer bedst ved, at nogen viser mig hvordan et eller andet skal gøres samtidig med, de fortæller mig det.. Derfor har jeg også altid været den perfekte elev, for tavleundervisning var det bedste, jeg vidste.. Så kunne jeg selv følge med i bogen, lytte til læreren, skrive ned og følge med på tavlen.. Det sad lige i skabet !

.. Men arrggghhh… de der strikkeopskrifter, det er jo russisk med dobbelt matematik på.. jeg fatter ikke en sk…disse, og går jeg endelig igang, tager det lang tid at forstå det, der står med tonsvis af forkortelser og mærkelige tegn. Jeg vil så gerne strikke de smukkeste, kunstfærdige ting, og jeg har alle de her billeder af ting inde i hovedet, jeg gerne vil lave, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man gør ! og de her opskrifter, de er på et sprog, jeg ikke umiddelbart kan afkode:-/

Næh, giv mig et billede, og en, der forklarer hvordan, så er jeg mere end med.. Måske jeg skulle give mig til at sy ?

6 thoughts on “My moment of Zen…

  1. Så kan jeg endelig komme på din blog..de små risspisere må have besluttet sig for at wordpresserne ikke skriver farilige ting og sager😉. Tak for alle dine søde hilsner på min blog..det varmer altså når man ikke føler sig i topform! Og ps..jo de der strikke opskrifter..det kan være det rene volapyk…men jeg er mere lost med hækleopskrifter. Læste og forsøgte mindst 10 opskrifter da jeg ville lave den klassiske bedstemorfirkant..og først da en viste mig det ..så fattede jeg..Og pps…du bliver rap i dine røde benvarmere!

  2. Godaften Fru Lang.. Velbekomme dig, det er da noget af en omgang, du har været igennem… Men det der med at lave håndarbejde.. seriøst, jeg elsker det, men jeg kan ikke finde ud af at læse mig til det.. en eller anden er nødt til at vise mig, hvordan jeg skal gøre..🙂 Så er det jo bare om at finde een, der kan det😀

    Godt du slap igennem den virtuelle blokade ..

  3. Jeg er efter mange års pause begyndt at strikke og hækle igen. Lige nu er jeg ved at erstatte den gamle hæklede hippie-lampeskærm på en antik lampe med en ny, og jeg hælder vist også til det visuelle, for jeg sidder og glor intenst på den gamle, usle mens jeg fabrikerer en ny i strålende, flotte farver. God weekend!

  4. Hej Anna Marie

    Dejligt med noget nyt🙂 Jeg kan genkende den der med at sidde længe og stirre på noget, man så endelig får gjort noget ved.. Der kan så godt gå noget tid med at stirre, ikke sandt😀 Også god weekend til dig, selvom den er ved at være slut..

Skriv et svar

