Eftervéer..

Nej, det har ikke noget med fødsler at gøre, det er jeg –  trods alt – blevet for gammel til….. det skulle da lige være fødsler af ideer, tanker og sære gøremål, som kommer i rigt antal og mange udgaver, men det er vel ikke så underligt, når tiden er fuldt ud til rådighed..

Det, jeg tænker på handler om det, der kommer efter en begivenhed, som er helbredsorienteret. Det drejer sig ganske simpelt om den voldsomme mave-reaktionsting, jeg oplevede for nu snart 14 dage dage siden.. Jeg har efterfølgende oplevet en sær helbredshændelse, nemlig at vågne med noget, der lignede krampe i solar plexus, først en susen i mellemgulvet også krampe og så… hjertebanken, så jeg troede, at nu stod jeg sgu af ! Det trak ned i venstre arm, og jeg blev virkelig bange…. Alt dette tager vel højst 2 minutter, og jeg har prøvet det før, tænker jeg, inden jeg falder hen… !

Dagen efter har jeg det godt nok, men bliver alligevel lidt forknyt, bange, syns jeg er så træt, kraftløs i armene, så jeg ringer til min læge, som giver mig en tid til EKG (Elecktrokariogram af hjertet) dagen efter… og nej.. jeg fejler ikke noget.. Ingen blodprop, ingen forkalkninger ud over det, man har som 45 årig. Jeg går fra hans konsultation betragteligt lettere om hjertet end da jeg gik ind, og priser mig lykkelig for jeg ikke også skal slås med hjertesygdomme.. .. Jeg har nok i det, der allerede står på diagnoselisten.

Men hvorfor kommer det så nu, tænker jeg her bagefter. Er det en eftervé … en slags efter-smerte-reaktion efter den store mavetur, angsten for at fejle endnu noget uforklarligt, som mange af os med usynlige diagnoser gør (fibromyalgi, CFS, sclerose etc.). Frygt for måske en livstruende sygdom, i sidste ende frygt for døden.. Igen det uopslidelige tema om at nå det, man ønsker sig ud fra de forudsætninger, som er givet.

Så er det, jeg bøjer hovedet og stille fremsiger: Gud, giv mig sindsro til at acceptere det, jeg ikke kan ændre, mod til at ændre det jeg kan, og visdom til at se forskellen…. mange gange dagligt… ! Nogle gange virker det, andre gange gør det ikke.. og atter andre gange skal der helt andre tiltag til, før sjælen falder til ro …

Må Han i sin store visdom deroppe se lidt nådigt til mig og sende lidt #holy spirit#, englestøv, stjernestunder og måske også lidt #divine inspiration# til en kvinde i sin bedste alder, som endnu har noget at udrette !

 

2 thoughts on “Eftervéer..

  1. Tak for dit gode ønske, og ja, jeg forsørger at passe på mig selv.. andre kan jo ikke gøre det for mig, selvom det da ville være meget nemmere og sikkert også en hel del mere behageligt🙂

    Ja, det var ikke rart😦 Men det er så heller ikke sket siden, så jeg tror simpelthen det var en efterreaktion, fordi jeg blev så bange og havde så ondt ca. 14 dage forinden..

Skriv et svar

