Ordsuppe

Ordene sidder fast inde i hovedet for tiden.. Det er som om der er ordsuppe i pandelapperne, og ordene vælter rundt i en skøn sammensmeltet masse, frem og tilbage mellem de forskellige hjernehalvdele.

Der er nu ellers nok af dem, men det er som om de ikke rigtig vil ned på papir, eller i dette tilfælde, ud i cyberspace, på bloggen. Der er også mange ideer til indlæg, men når jeg sætter mig med fortsæt om at skrive, så sker der nul og en prut.. Jeg kan finde på alt mulig andet end netop det, jeg synes jeg gerne vil –

Ord er ellers ret magiske for mig.. De er lidt som at synge.. de former sig i hovedet, i munden, i toner, når man udtaler dem, og alt efter sammensætning, danner de sætninger, afsnit, store som små. Små bitte ord formerer sig til sætninger, som vokser sig store til hele afsnit, som igen gror til hele artikler, ja, endda til en bog ! En bog.. tænk sig.. at skrive en bog.. at få så meget styr på alle de sammenvæltede ord, at der i et nærmest helligt øjeblik danner sig en klar fornemmelse af det skrevne ord på et stykke papir.

Hvordan sættes det i system ? Hvordan gribes det an, så det ikke forbliver ordsuppe i min hjerne, men rent faktisk manifesterer sig foran mig ?

One thought on “Ordsuppe

Skriv et svar

