Besøg fra Irland….

“Lige pludselig stod han der, mor, sammen med morfar..” Ja, det sagde han, min knægt, i telefonen.. Mine forældre havde nemlig lige pludselig, uden forudgående advarsel, fået besøg af gamle venner fra Limerick, Ireland, på vej på ferie gennem Europa i bil…. Så er det lige, at man må trække vejret og finde på noget, ikke sandt..🙂

Men sammenfald, det er der tale om…. det er ikke mere end godt en uge siden, vi talte om netop selvsamme familie, min mor og jeg, under et af vore utallige genbrugsguldgraver – oprydningsbesøg hos dem.. Hvad var der blevet af de to gamle, hvad lavede den ældste søn, var de to piger blevet gift..??? Mange spørgsmål om familiens ve og vel, derovre på den smukke, grønne ø …

Og lige pludselig… så står de udenfor døren, og smiler.. Uden at ringe først, uden at skrive… de kom bare, som man jo gør derovre… Min mor måtte skynde sig at sætte vinduerne i de værelser, de skulle sove i, hun er ved at male, og det går jo ikke an, at gæsterne ligger for “fuld udblæsning”, om man vil…

Men… det er bare en pragtfuld nyhed, og jeg glæder mig meget til at sige goddag til dem i morgen aften ude hos mine forældre.. Det er nok mere end 10 år siden, jeg sidst så et par stykker af dem.. Pragtfulde, skønne mennesker fra Frank McCourts hjemby…

2 thoughts on “Besøg fra Irland….

  1. Hej Allesammen
    Hvad gør man, når man er kasseret?
    når man ikke passer ind i de færdige kasser?
    Når man ikke har nogen indtægt?
    Hjælp mig
    Hilsen Susanne

Skriv et svar

