Blogudfordringsdag nr. 2

I dag er overskriften på udfordringen “Hvad betyder dit blognavn” .. ?

Jamen, jeg syns det er ret ligefrem og forståeligt. Jeg er en frue, jeg har passeret de 40, snart også de 45, og jeg skriver om mine livsanskuelser. Så har jeg ligesom garderet mig, og kan derfor komme med alverdens mulige og ind i mellem umulige indlæg.

Mine livsanskuelser er ret simple.. “Vær mod andre, som du selv ønsker de skal være mod dig” er en af mine leveregler. Det anskueliggør også min tro, for det var jo ham på korset, som sagde de viiseste af ord, og ham er jeg stor fan af !

Retfærdighed er en anden livsanskuelse, og her gælder især den sociale retfærdighed ! Jeg bliver aldrig nogensinde “blå”, andet end i hovedet, når jeg bliver gal ! Jeg kan ikke komme overens med livssynet og derfor også holdingen til fattige, syge, handicappede, flygtninge, socialt udstødte etc. Det går ud over den første sætning ovenfor, og når den sættes sammen med begrebet retfærdighed, så kan jeg ikke andet end sige ja tak til den del af det politiske spektrum, som giver farven til mit blod og derfor også til mit hjerte.. som i øvrigt også sidder til venstre i kroppen ! Hvad andet er der ?

Anskuelserne gør ikke altid livet let  for mig. Jeg har mine meninger om forskellige spørgsmål her i livet, og de er ikke, for nu at sige det lige ud, altid mainstream eller særlig populære .. ofte er jeg da også gerådet i svære disputser med folk over emner, som jeg nok burde have ladet ligge, der hvor de lå ! Godt gemt i tabu-skuffen eller hvor det nu var ! …. men jeg kan altså ikke lade være.. jeg føler jeg skal.. jeg må .. sige noget, kæfte op, snakke, mene noget.. for det er jo at leve for mig.. at udveksle meninger og debattere anskuelserne.. Ikke at jeg ofte skifter mening, men det kan lade sig gøre at få selv fru tykhudet til at indse, at det, hun har gang i ikke er det bedste for hende..

Så er der alle de andre anskuelser.. dem, der handler om alle de små daglige gøremål, ideer, opgaver, små oplevelser, store oplevelser, op og ned, ud og ind, frem og tilbage, som livet nu bevæger sig for en frue på snart 46 vintre.. Dem kan jeg altid komme tilbage til .. for der venter helt sikkert flere derude i den nære fremtid, som vi fornemmer i splitsekunder, hvis vi ellers giver os tid til det …

Skriv et svar

