Så skred det også i sømmen….

Det er åbenbart tid til at slippe gamle venskaber…. !

Jeg har da aldrig oplevet at blive så vred på så mange gamle “veninder” som her på det sidste. Det er som om de er overbrugte, uforvarende idiotmærkede eller bare gået en anden vej … Men det er godt at skubbe ud, skælde ud og sige farvel. Det måtte til. Ellers kommer der ikke noget nyt ind… vel.. ? Så går jeg rundt og er sur hele tiden, og det gider jeg ikke bruge min tid på. Jeg vil Tegneark_6 ikke have mennesker i mit liv, som ikke er gode for og ved mig. Og jeg føler jeg har lyttet klart til min intuition og brugt min fornemmelse for, hvad jeg kunne stole på og hvad der var “fishy” … Så det føles som en lettelse, og det kan aldrig være skidt.

Der er også et andet dilemma forbundet med ovenstående. Det er et faktum, at mange syge og udstødte mennesker (som mig selv) oplever, at mennesker, som ikke selv er syge, eller som ikke selv har været rumlen igennem, bærer på syge eller handicappede børn (selvom de bliver voksne), ikke forstår, selvom de siger de gør, og ikke virkelig har indlevelsen med, selvom de prædiker og taler om den i eet væk. Det skaber social isolation, det ved jeg om nogen, men det skaber også et os-og-dem samfund, hvor man kun kender mennesker af samme støbning og socialklasse som en selv. Netop fordi forståelse, omsorg og interesse kun kan rummes i forhold til mennesker, som er genkendelige på det bevidste og det ubevidste plan.

Når det kommer til de mange, mange gange, hvor jeg som kronisk syg (PCOs, udbrændthed i svær grad, DB2, forhøjet BT, fibromyalgi, slidgigt og lidt til) er nødt til at aflyse aftaler, også på dagen (det kender I, der selv lever med diverse kroniske sygdomme alt til), så oplevede jeg desværre, at der ikke var forståelse for det, de blev ligefrem sure og troede jeg afviste dem ! Hold nu op for en gang egoistisk, selvcentreret gang bræk. Så har man da overhovedet ikke fattet en hujende skid af noget af det, jeg har sagt.

Det er jeg desværre ikke den eneste, som kender til, og jeg er sikker på, der er mange, som oplever det samme som jeg har oplevet. Det er bare trist, når det sker, for man bliver jo ved med at håbe på indføling, varme, kærlige oplevelser med søde veninder, som hører og ser en for den man er, og det man er, og elsker en for alle de fejl og mangler, man også har… og ikke opleve det stik modsatte, når man virkelig har brug for omsorg og forståelse. Er det for meget at forlange ?

Så her – på den sidste dag af solhvervsdagene, dagen før Johannes Døbers fødselsdag, Midsommer, Summer Soltice og hvad vi nu ynder at kalde denne dag og aften, vil jeg sende de gamle relationer ud i verden, sige tak for dem, og forberede mig på, at de døre, jeg lukkede og nylig har lukket giver plads til at åbne nye døre, hvorbag jeg vil finde en dybere og kærligere udgave af mig selv. Samtidig takker jeg for nogle dejlige, varme, smukke, skønne og indfølende nye veninder.. mennesker, som står mit hjerte uendelig meget nærmere end dem, jeg har sagt farvel til, og som jeg føler et fællesskab med, jeg ikke havde troet var mulig.

Hav en dejlig aften, fuld af magi, kærlighed, skønhed og helbredelse på alle planer….

Fruen i en ny og gammel udgave

2 thoughts on “Så skred det også i sømmen….

  1. Læst og helt igennem forstået… Har gjort det samme, måske mere af nødvendighed og hensyn til mig selv, end lyst. Det giver vrede og afsavn lige her og nu, men i længden bliver det til glæde og frihed… fri for at mærke skyldfølelsen, når der bliver sagt “hmm”, hvis man igen har meldt afbud.

    Søde, dejlige kvinde… hvis du en dag skulle få lyst til kaffe og en lang snak, hvor vi læsser af på hinanden, skælder ud over de ting, der plager os, griner af de ting, der gør os glade, og varmes af de ting, der gør os lykkelige, så ved du, hvor jeg er…🙂

Skriv et svar

