Betablokker-Blodtryksforvirring..

Tænk sig, det blodtryksmedicin, som jeg har spist i mange år efterhånden, det virker faktisk ikke særlig godt.. Midlet hedder Atenor, og jeg skal tage 50 mg om dagen for mit forhøjede blodtryk..

Da jeg skal til læge i morgen, kontrol af stress/blodtryk og andre ubekvemmeligheder, tænkte jeg, at jeg lige ville google mit lille vidundermiddel lidt… og hvad fandt jeg.. En gammel skrivelse fra BBC News 2004, som oplyser om en underesøgelse foretaget af Umeaa Universitetshostital i Sverige. En forskerhold havde lavet en “placeboundersøgelse” af flere forskellige hjerte/blodtryksmidler, blandt andet det middel, jeg bruger, og det virkede ikke bedre end placebo-medicin…

Derimod er der stor fare for, det forøger blodsukkernivauet, dvs ligefrem giver diabetes, og har en modsatrettet virkning på kolesteroltallet… Dertil lægges diverse bivirkninger som vægtøgning, kolde hænder/fødder, søvnbesvær, svimmelhed, angst, forvirring, muskeltræthed, alm. træthed, synsforstyrrelser, depressioner og andre ubehageligheder…

Tror liiiige jeg skal bede doktor-damen om at finde et andet middel til mig.. Måske er det derfor, jeg har fornemmet angst, depression, vægtøgning og sukker-balanceproblemer… Det er i alt fald ikke blevet bedre, efter jeg fik medicin… når jeg sådan tænker tilbage..

Skide syntetiske skidt… Hvad kan man gøre i stedet for .. ?

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s