Nyt fra Vestbyen..

Som det nok ikke er undsluppet den opmærksomme læser, så flytter Kjeldsen og jeg om et par dage tilbage til min grønne ø, Fyn. Vi bosætter os i Odense, Tarup, kun små 500 meter fra Tarup Centret. For enden af vejen ligger et stort, smukt grønt område, og mellem boligblokkene, hvor vi skal bo, er der en lille børnehave og græsplæner omkranset af store, frodige træer og små buske med røde, grønne og lilla blomster. Jo, vi glæder os til at kunne gå ned og sætte os, enten til den ene side, den anden side, eller ud på vores minimalistiske altan.. Men der er en altan. Og den er vi glade for😀

Det er noget med at tælle timer lige nu. Det er noget med at skaffe os overblik over de sidste, små pakkedetaljer, som det sidste køkkenudstyr, tøj, de sidste ting på toilettet, få skilt møblerne i stuen og i spisestuen ad. Ting, som af gode grunde ikke kan ske før i sidste øjeblik, fordi vi bruger møblerne, badeværelset og køkkengrejet op til flere gange dagligt inden vi flytter på torsdag.

Før alt dette har vi også nået at være house-og hundesitter hos min veninde og hendes mand et par dage, nu her, mens det har været så ulidelig varmt. Nej, fru Kjeldsen kan IKKE lide det varme, lumre sommervejr. Mit kredsløb kan simpelthen ikke være med mere. Jeg hæver alle steder af varme og vædskeophobning, jeg bliver træt og ugidelig, og mit psykiske velbefindende er at sammenligne med den tordensky, som hænger i skyerne over os, og som ikke vil eksplodere. Stakkels Kjeldsen, siger jeg bare.. det har ikke været nemt at være ham, når fruen er i tordenlune !

Nu regner og tordner det heldigvis. Og jeg mener heldigvis. Så kan jeg ånde igen, tænke igen, og få det sidste fra hånden uden at skænde unødigt på min mand, og se ondt på katten, som undrer sig såre over, hvad det er, vi foretager os. Så planter hun sig med vanlig ro på een af de flyttekasser, der står allerøverst i stablen, og ser ud over det hele, som den Sfinx hun er. Man hedder vel ikke Xena uden grund.. Eller Svendsen, som vi siger lige nu.

Nu vil jeg tillade mig at gå ind i vores soveværelse og flå det sidste tøj ud af skabet, pakke et par ting sammen, vi kan bruge de næste par dage, og så ellers smide resten i et passende antal sorte sække.

Skriv et svar

