Venskaber..

….. er vel ikke noget, man kan tage for givet, eller hvad.. ? Hvad kan man forvente af en ven.. hvor langt vil man gå for at tilgive, trække, skubbe… ? Hvor langt vil du gå.. ??

Da jeg skulle giftes sidste år, lovede en meget nær veninde mig at hjælpe med at betale for min brudekjole. Det blev jeg meget rørt over, da jeg som fattig førtidspensionist ikke har mange af de der danske kroner til min rådighed. Tænk sig, hun ville hjælpe mig. Det var stort.. !

Dagen oprandt, hvor jeg fandt min kjole, og jeg sendte fluks en mail til hende om det hele. Jeg hørte fra da af ingenting. Jeg mailede, ringede, skrev, ja, jeg ringede endda til hendes arbejdsplads, for jeg var bange for, der var sket noget med hende… Hun var da godt nok på arbejde.. !!

Men intet hørte jeg…. intet…

Jeg undrede mig .. meget … for vi var meget nære venner. Vi havde endda boet sammen ….

Da min store dag oprandt, mødte hun slet ikke op, hun meldte ikke afbud, eller andet…

Siden har der været tavshed..

Jeg undrer mig stadig…. og er ked af, det skulle ende sådan, vores venskab.

Skriv et svar

