Blogudfordringsdag nr. 10

Dagens emne for tirsdag: En madvare, du kunne leve af….

Åh nej — tving mig ikke til at vælge, for det kan jeg bare ikke.. jeg elsker mad.. jeg elsker at lave det, og jeg elsker at spise det.. så simpelt er det.

Men hvis det nu skal være, og jeg skal vælge, så er det simpelthen noget så enkelt som vores gode, danske RUGBRØD ! Det kunne jeg simpelthen leve af.. for jeg kan ikke undvære det. Det smager godt, det mætter godt, man kan spise det med alverdens ting på, alt efter, hvad man lyster..

…..og så kan man lave øllebrød, en for mig at se temmelig undervurderet spise, især, når den sødes med brun farin, tilsættes en god skvæt friskpresset appelsinsaft inden serveringen og til sidst garneres med en klat flødeskum.. Så er det i mine øjne noget nær gudespise :) Så ja, det kan jeg leve af.. rugbrød..

2 thoughts on “Blogudfordringsdag nr. 10

  1. Rugbrød – og for mig mælk også – er for mig simpelthen grundstammen i min føde. Uden de 2 ting, så føler jeg, at jeg ikke kan eksistere/fungere.

    For pokker – når jeg vender hjem fra ferie hvor især det besøgte land IKKE har rugbrød, så kan jeg gå helt banans med rugbrød. Det allerbedste er simpelthen en lidt tyk skive groft rugbrød (helst hjemmebagt og ikke af den der søde og bløde type der efterhånden kun kan købes herhjemme) med smør og et ordentligt lag af Stryhn’s den grove leverpostej og et par agurke-skiver…..så er jeg kørende…..og så et gals mælk til😀

Skriv et svar

