Blogudfordringsdag nr. 9

Blogudfordringsdag nr. 9

Dagens emne for mandag var: Noget, du er stolt af, fra sidste måned…

Hmmm.. Juli måned.. jeg kan ærlig talt ikke komme i tanke om andet end at have hjulpet mine forældre med deres oprydningsprocess og holdt lidt ferie med min søn – .. det er jeg glad for, mere end jeg kan sige jeg er stolt af det.. Det er jo helt almindelige ting.

At være stolt af noget kræver for mig, at jeg yder noget ekstraordinært, noget ud over det sædvanlige.. Og da jeg lever et liv med stille krusninger i overfladen, så sker der ikke ekstraordinære events, som jeg helt ærlig kan sige, jeg er stolt af.. og det er jo godt nok, ja det er🙂

Glæden ved det, jeg gør, det jeg kan, og det liv, jeg lever, det betyder mere for mig end stolthed, som jeg altid har haft det svært med… Stolthed er jo en af dødssynderne.. en forløber til grådighed, sådan, som jeg ser det, og det er ikke en egenskab, jeg ønsker at fremme hos mig selv.

Jeg vil meget hellere fremme den energi og de egenskaber, som jeg mener Guds budbringere ønsker at fremme hos os mennesker. Nemlig kærlighed til hinanden.. Så lad os værne om den varme og den kærlighed, vi får fra “højeste sted”, så vi kan give den til hinanden.. det er nemlig noget, jeg vil være stolt af at kunne sige, jeg har gjort.. givet min næste kærlighed, som han eller hun havde brug for at få.. Så kan jeg sætte mig ned og føle, at jeg har givet det, jeg kom her for – nemlig omsorg.. opmærksomhed … og kærlighed…

Skriv et svar

